Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vlivů vybraných rušivých podnětů na pozornost řidiče
Bucsuházy, Kateřina ; Rybka, Jindřich (oponent) ; Mičunek,, Tomáš (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na problematiku nepozornosti řidičů jako jeden z hlavních faktorů přispívajících ke vzniku dopravních nehod. V úvodu je vymezena důležitost řešené tematiky prostřednictvím rozsáhlé rešerše. V rámci teoretického rozboru je uvedena terminologie v oblasti analýzy nehod související s problematikou této dizertační práce. Dále byly analyzovány stávající metody využívané pro analýzu chování řidičů. Byly představeny rovněž výsledky existujících výzkumných studií s důrazem zejména na problematiku vlivu rušivých vlivů na pozornost řidiče. Na základě provedené rešerše byly identifikovány výzkumné otázky, z nichž část je předmětem řešení této práce. Vymezená problémová situace a rovněž formulované problémy poukazují zejména na nezbytnost nalezení a validaci relevantních moderních metod pro analýzu vlivu vybraných rušivých vlivů na pozornost řidiče, resp. vybrané fáze procesu zpracování informace řidičem. Série provedených měření pak poskytuje rovněž kvantifikované údaje zejména s ohledem na časovou náročnost vnímání vybraných rušivých podnětů řidičem.
Analýza typických chyb pilota během přistávacího manévru
Szarka, Martin ; Sklenář, Filip (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává problematiku typických chyb pilota během přistávacího manévru u letounů do maximální vzletové hmotnosti 2250 kg. Obsahuje základní informace o průběhu přistání. Hlavní pozornost je věnována databázi nehod, jejímu následnému vyhodnocení a návrhu na způsob eliminace těchto nehod. Součástí je i průzkum mezi piloty.
Srovnání vybraných silničních nehod se stávajícími nárazovými zkouškami
Rybková, Tereza ; Sojka, Jiří (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje přehled základních sil působící na vozidlo, základní metody analýzy nehodových dějů a sběr dat použitých při analýze nehod, přehled základních biomechanických kritérií a limitů používaných při homologační zkoušce ochrany cestujících při čelním nárazu, používané nárazové zkoušky, homologační zkoušky a specifikace pro tyto zkoušky. Pozornost je zejména věnována nárazovým zkouškám Euro NCAP a homologačním zkouškám vozidel Škoda Octavia s cílem pokusit se je porovnat s vybranými nehodami z hlediska hloubky a charakteru deformace a vyhodnotit zjištěné porovnání.
Analýza vlivů vybraných rušivých podnětů na pozornost řidiče
Bucsuházy, Kateřina ; Rybka, Jindřich (oponent) ; Mičunek,, Tomáš (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na problematiku nepozornosti řidičů jako jeden z hlavních faktorů přispívajících ke vzniku dopravních nehod. V úvodu je vymezena důležitost řešené tematiky prostřednictvím rozsáhlé rešerše. V rámci teoretického rozboru je uvedena terminologie v oblasti analýzy nehod související s problematikou této dizertační práce. Dále byly analyzovány stávající metody využívané pro analýzu chování řidičů. Byly představeny rovněž výsledky existujících výzkumných studií s důrazem zejména na problematiku vlivu rušivých vlivů na pozornost řidiče. Na základě provedené rešerše byly identifikovány výzkumné otázky, z nichž část je předmětem řešení této práce. Vymezená problémová situace a rovněž formulované problémy poukazují zejména na nezbytnost nalezení a validaci relevantních moderních metod pro analýzu vlivu vybraných rušivých vlivů na pozornost řidiče, resp. vybrané fáze procesu zpracování informace řidičem. Série provedených měření pak poskytuje rovněž kvantifikované údaje zejména s ohledem na časovou náročnost vnímání vybraných rušivých podnětů řidičem.
Zákonitosti a specifika tečného střetu vozidla se silničními svodidly
Drahotský, Ivo ; Rábek, Vlastimil ; Pýcha, Daniel ; Mičunek, Tomáš
Příspěvek je zaměřen na problematiku střetů vozidel se silničními svodidly, respektive na definování zákonitostí a specifik souvisejících s mechanismem tečného kontaktu vozidla při nárazu do svodidel. Závěry jsou činěny na základě výsledků prováděných testů, a jsou vztaženy k běžné znalecké praxi, a to z pohledu reálně nastalých dopravních nehod, tak i z hlediska nehod pouze deklarovaných.
Srovnání vybraných silničních nehod se stávajícími nárazovými zkouškami
Rybková, Tereza ; Sojka, Jiří (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje přehled základních sil působící na vozidlo, základní metody analýzy nehodových dějů a sběr dat použitých při analýze nehod, přehled základních biomechanických kritérií a limitů používaných při homologační zkoušce ochrany cestujících při čelním nárazu, používané nárazové zkoušky, homologační zkoušky a specifikace pro tyto zkoušky. Pozornost je zejména věnována nárazovým zkouškám Euro NCAP a homologačním zkouškám vozidel Škoda Octavia s cílem pokusit se je porovnat s vybranými nehodami z hlediska hloubky a charakteru deformace a vyhodnotit zjištěné porovnání.
Analýza typických chyb pilota během přistávacího manévru
Szarka, Martin ; Sklenář, Filip (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává problematiku typických chyb pilota během přistávacího manévru u letounů do maximální vzletové hmotnosti 2250 kg. Obsahuje základní informace o průběhu přistání. Hlavní pozornost je věnována databázi nehod, jejímu následnému vyhodnocení a návrhu na způsob eliminace těchto nehod. Součástí je i průzkum mezi piloty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.